
Az MSZT szakmai fórumot szervez a nemrégiben bővített és átdolgozott, közoktatási intézmények tervezésével foglalkozó szabványok, az MSZ 24203 Nevelési és oktatási épületek tervezési előírásai szabványsorozat kapcsán. Előadóink gyakorló építészek, minisztériumi és közegészségügyi szakemberek, egyetemi oktatók.
IDŐPONT: 2025. október 17. (péntek), 9.00 –13.00 között
HELYSZÍN: MSZT-Székház (1082 Budapest, Horváth Mihály tér 1.), illetve online részvétel is lehetséges (MS Teams).
JELENTKEZÉS: Jelentkezési lap a szakmai fórumhoz
A konferencián a három korszerűsített szabvány képezi az előadások alaptémáját:
KIKNEK ÉRDEMES JELENTKEZNI?
|
|
›
|
|
tervező építészeknek, akik megismerhetik mind a szabványokban, mind a jogszabályokban megadott előírásokat, valamint a megvalósult jó példákat;
|
|
|
›
|
|
önkormányzatok képviselőinek, akik inspirációt kaphatnak a meglévő létesítményeik még jobbá tételéhez vagy új beruházások elindításához;
|
|
|
›
|
|
hatósági, engedélyezési feladatokat betöltőknek, akik megismerhetik, hogy mik azok az elvárások, amelyeket megkövetelhetnek egy-egy induló vagy már futó projekt során;
|
|
|
›
|
|
bölcsődei, óvodai és iskolai dolgozóknak, akik gyakorlati praktikákat tanulhatnak, amelyekkel még jobbá tehetik intézményeiket.
|
A fenti szabványokat a résztvevők kedvezményesen vásárolhatják meg a következő űrlap kitöltésével: Szabványmegrendelő lap
TERVEZETT PROGRAM: (részletes napirend letölthető formában):
Megnyitó
Tóth Balázs Tamás, az MSZT/MB 443 műszaki bizottság elnöke
Tervezési előírásokat tartalmazó szabványok és kidolgozásuk menete
Bernáth Csaba, szabványosító menedzser, MSZT Szabványosítási Titkárság
Bölcsődék tervezésének módszertani szempontjai
Németh Mária, Magyar Bölcsődék Egyesülete
Az iskolai és óvodai épületek, valamint felszerelések köznevelési szabályozása
Dr. Lebanov József, főosztályvezető, Köznevelésért Felelős Államtitkárság, Belügyminisztérium
Szakképző intézmények tervezési sajátosságai
Józsa Tamás, építész, a Hild József Építőipari Technikum igazgatója
Nevelési és oktatási intézmények tervezésének közegészségügyi szempontjai
Sóváriné dr. Csizmadia Hajnalka, Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ
Bölcsődék: mintatervektől a megvalósulásig – az új bölcsődeszabvány a gyakorlatban
Fáy Piros, Magyar Építész Kamara
Két óvoda, két szabvány – a Hodászi óvoda és a Budafoki Don Bosco óvoda
prof. Dr. habil Csanády Gábor DLA, építész
Tanulási környezeti nevelés a XXI. sz. iskolájában
Cseh András DLA, CAN Architects, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Bernáth Csaba
Zajdon Anna
2025. szeptember