Az informatikai szolgáltatás irányítási rendszerének MSZ ISO/IEC 20000-1:2013 szerinti tanúsítása

 

 

 

Ajánlatkérő lap

Az MSZ ISO/IEC 20000-1 szerinti tanúsítás lépései 

Támogatói levél - HOA

Az információtechnológia (IT) folyamatos terjedésével és fejlődésével mind az informatikai infrastruktúra, mind az informatikai rendszerek egyre mélyebben épülnek be a vállalatok, intézmények működésébe. 

Ma azt tapasztaljuk, hogy azok a szervezetek, amelyek el akarják érni az informatikai rendszerek és az infrastruktúra minél hatékonyabb működtetését és fejlesztését, érdeklődnek használható, bevált gyakorlatok iránt, és ezeket nem csak részben, hanem teljes összefüggésükben akarják alkalmazni . Az IT-szolgáltatókra állandó nyomás nehezedik, hogy egyre jobb minőségű szolgáltatást nyújtsanak a lehető legalacsonyabb költségek mellett. Mivel a legtöbb szervezet IT-költségvetésének közel 50%-a az IT szolgáltatások irányítási folyamataival kapcsolatos, indokolt volt az informatika szolgáltatásirányításra vonatkozó nemzetközi szabvány magyar nyelvű kiadása.

A nemzetközi szabvány, illetve az alapját képező IT Infrastructure Library (ITIL) szerinti módszer meghatározóvá vált az informatikai infrastruktúra és az informatikai szolgáltatások irányítása területén.

A szabvány kiadását az is indokolta, hogy az IT-szolgáltatási szakma szakkifejezés-készlete és a szakkifejezések értelmezése egységes legyen, és minél jobban összhangban legyen a nemzetközileg is elfogadott és bevált szemléletmóddal és gyakorlattal.

Az IT-szolgáltatásirányítás célja:

  • az informatika szolgáltatásait hozzá kell rendelni a jelen és a jövő üzleti, vevői igényeihez,
  • folyamatosan fejleszteni kell a nyújtott informatikai szolgáltatások minőségét,
  • optimalizálni kell a szolgáltatások hosszú távú költségeit.

A hatékony szolgáltatásirányítás az ügyfélkiszolgálás és az ügyfél-elégedettség magas szintjét biztosítja, továbbá folyamatosan javítani tudja az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások minőségét legyenek azok akár belső, akár külső ügyfelek.

Ajánljuk azoknak a szerveteknek amelyek:

  • pályázni kívánnak szolgáltatásaikkal;
  • egységes megközelítést igényelnek valamilyen ellátási lánc összes szolgáltatójától,
  • összemérni szeretnék IT-szolgáltatásuk irányítását más szervezetekével,
  • független felmérést szeretnének alapként,
  • szolgáltatásaikat és szolgáltatásaik minőségét kívánják fejleszteni,
  • be akarják mutatni képességüket, hogy az ügyfél követelményeit kielégítő szolgáltatásokat nyújtanak.

Az MSZ ISO/IEC 20000-1 szabvány az irányítási rendszer követelményeivel, a szolgáltatásirányítás tervezésével és végrehajtásával, (beleértve a változtatásokat is) a rendszerek kapacitásával, a változtatások alkalmával szükséges szolgáltatási szintekkel, a pénzügyi költségtervezéssel, az információvédelem irányításával, az üzleti kapcsolatok és a szállítók kezelésével, a váratlan események és a problémák kezelésével, továbbá a szoftverek kezelésével és elosztásával foglalkozik. Az MSZ ISO/IEC 20000-1 az egységes folyamatalapú megközelítés elterjedését kívánja elősegíteni. Az MSZ ISO/IEC 20000 szabványsorozat nagy és kis szervezetekre egyaránt vonatkozik.

Mi a tanúsítás előnye?

Az ISO/IEC 20000-1 szabvány szerinti tanúsítás lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy:

  • felmérjék képességeiket menedzselt IT szolgáltatások nyújtásában, szolgáltatási szintjük megfelelő mérésében és teljesítményük megfelelő értékelésében,
  • összehangolják az IT-szolgáltatásokat az üzletvitel és az ügyfelek igényeivel,
  • csökkentsék a működési kockázatokat,
  • megfeleljenek a szerződéses és a pályázati követelményeknek,
  • bizonyítsák az IT-szolgáltatások minőségét és értékteremtését,
  • költségmegtakarítást érjenek el,
  • a termelékenységet növeljék,
  • javítsák az ügyfélszolgálat színvonalát,
  • biztosítsák az IT-szolgáltatások és azok minőségének folyamatos és hatékony fejlesztését.

Az MSZT jól képzett auditorai és szakértői felkészültek a szabvány alapján való tanúsításra. Lehetséges a már meglévő MSZ EN ISO 9001 és/vagy MSZ ISO/IEC 27001 szerinti irányítási rendszerek  összehangolása is az MSZ ISO/IEC 20000-1 szabvánnyal. A két vagy három rendszer együttes, integrált tanúsításával is partnereink rendelkezésére állunk.

Mit kell tennie, ha ügyfelünk szeretne lenni?

Ha érdekli ajánlatunk, elérhetőségeinken minden információt megkap tanúsítási menedzsereinktől, és ha elhatározása egyértelmű, töltse ki ajánlatkérő lapunkat, majd juttassa el hozzánk. Örömmel üdvözöljük ügyfeleink között, és válaszul testre szabott ajánlatot küldünk.

Kapcsolattartó:

Szalai Lívia, Tanúsítási Titkárság főosztályvezetője
tel: 06 1 456-6934
e-mail: l.szalai"kukac"mszt.hu

Radosiczky Márta, tanúsítási menedzser
tel: 06 1 456-6984
e-mail:m.radosiczky"kukac"mszt.hu