A fordítási szolgáltatások MSZ EN ISO 17100:2015 szerinti önálló és az MSZ EN ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszerbe integrált tanúsítása

 

 

Ajánlatkérő lap

A tanúsítás lépései 

A fordítási piacon meglévő erős verseny egyre inkább arra kényszeríti az e területen működő szervezeteket, hogy bizonyítani tudják, szolgáltatásaik jobbak másokénál. Az eddigiekben is lehetőség volt a fordítóirodák MSZ EN ISO 9001 szabvány szerinti működésének tanúsítására. Ez lehetővé tette a folyamatok összehasonlíthatóságát, a rendezettebb működést és versenyelőnyt biztosított a tanúsított szervezetek számára. Hiányossága viszont, hogy nem fordításspecifikus, a rendszer kialakítása egy fordítóiroda számára komolyabb erőfeszítést jelenthet.

A Magyar Szabványügyi Testület 2015 novemberében angolul megjelentette az MSZ EN ISO 17100:2015 Fordítási szolgáltatások. Fordítási szolgáltatások követelményei című szabványt, amelynek célja a fordításszolgáltatók által nyújtott minőségi szolgáltatások követelményrendszerének meghatározása és megállapítása. Érvényes magára a fordítási folyamatra és minden kapcsolódó, a szolgáltatáshoz tartozó tevékenységre, beleértve minőségbiztosítást és a nyomonkövethetőséget is. A teljes szolgáltatás leírását és meghatározását a piaci igények teljesítésére alkalmazható eljárásokat és követelményeket tartalmazza, amelyeket így ügyfeleik is megismerhetnek. Az új szabvány alapján való tanúsítás segíti a jól működő szervezeteket abban is, hogy megtartsák a fordítási tevékenység magas színvonalát. A szabvány főbb szempontjai:

  • emberi és technikai erőforrások;
  • minőségirányítási rendszer;
  • az ügyfél és a fordításszolgáltató kapcsolata;
  • a fordítási projektek irányítása;
  • előkészítés;
  • a fordítás folyamata;
  • értéknövelő szolgáltatások.

Az MSZT jól képzett auditorai és szakértői felkészültek a szabvány alapján való tanúsításra. Lehetséges a már meglévő MSZ EN ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszernek az MSZ EN ISO 17100:2015 szabvánnyal való összehangolása is. A két rendszer együttes, integrált tanúsításával is partnereink rendelkezésére állunk.

Mit kell tennie, ha ügyfelünk szeretne lenni?

Ha érdekli ajánlatunk, elérhetőségeinken minden információt megkap tanúsítási menedzsereinktől, és ha elhatározása egyértelmű, kérjük, töltse ki ajánlatkérő lapunkat, majd juttassa el hozzánk. Örömmel üdvözöljük ügyfeleink között, és válaszul testre szabott ajánlatot küldünk.

Kapcsolattartók:

Szalai Lívia, Tanúsítási Titkárság főosztályvezetője
tel: 06 1 456-6934
e-mail: l.szalai"kukac"mszt.hu

Szamosiné Dávid Izabella, tanúsítási menedzser
tel: 06 1 456-6933
e-mail: cert"kukac"mszt.hui.david"kukac"mszt.hu