Sikeres áttérés az új munkahelyi egészségvédelem és biztonsági irányítási rendszerszabványra (MSZ ISO 45001:2018) a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) különleges szerepet tölt be az állami tulajdonú vállalatok táborában. Nemzetstratégiai jelentőségű társaság, mely több évtizedes múltra tekint vissza.

A NÚSZ Zrt. az országos gyorsforgalmi utak használatarányos (e-matrica) díjszedési rendszerre vonatkozó díjszedési, pótdíjazási és díjellenőrzési, valamint a gyorsforgalmi és főutakat érintő, megtett úttal arányos (HU-GO elektronikus útdíj) díjszedési rendszerben folytat díjszedési, egyetemes útdíjszolgáltatói és díjellenőrzés-támogatói tevékenységet, továbbá mindezen szolgáltatások személyes ügyintézési lehetősége érdekében országosan 19 db ügyfélszolgálati irodát üzemeltet.

A szervezet tevékenysége során kiemelt értékként kezeli a minőséget, a környezetet, a munkahelyi egészségvédelmet és biztonságot. Mindent megtesz annak érdekében, hogy az általa nyújtott szolgáltatások folyamatosan megfeleljenek az állandóan változó igényeknek és elvárásoknak.

A szervezet munkahelyi egészségvédelemre és biztonságra vonatkozó irányítási rendszere (MSZ ISO 45001:2018) a működtetett integrált irányítási rendszeren belül (MSZ EN ISO 9001:2015, MSZ EN ISO 14001:2015) 2014 óta tanúsított a Magyar Szabványügyi Testület által. A 2020-ban esedékes okirat-megújító audit alkalmával eredményesen áttért a MEBIR-szabvány MSZ ISO 45001:2018-as verziójára.

Az MSZT Tanúsítási Titkárságának 4 felkészült auditora az okirat-megújító audit során többek között az alábbi erősségeket rögzítette:

  • a vezetőség és a munkatársak elkötelezettsége az integrált MIR-KIR-MEBIR eredményes működtetése és folyamatos fejlesztése iránt;
  • tulajdonosi szemlélet valamennyi vezetői szinten;
  • elkötelezettség a jogi és egyéb követelményeknek való megfelelés iránt;
  • a jogi és egyéb megfelelés igazolása;
  • a folyamatok jól átlátható, komplex működtetése ARIS-támogatással;
  • folyamatszemléletű szabályozási és dokumentációs rendszer;
  • a szabályozások hozzáférhetősége, változásaik követése, szabálykövetés a munkavégzés során;
  • a szervezeti változások hatékony kezelése;
  • integrált kockázatkezelési eljárás, a kockázatok felmérésének, értékelésének és kezelésének folyamatai;
  • célok és intézkedések meghatározása, intézkedések végrehajtása és nyomon követése;
  • hatékony munkavégzést támogató munkahelyi környezet;
  • folyamatosan fejlesztett és megfelelően üzemeltetett IT-támogatottság;
  • humán- és egyéb erőforrások hatékony tervezése;
  • a vezetőség és a munkatársak szakmai felkészültsége, elkötelezettsége, minőség-, környezet- és MEB-tudatossága;
  • e-learning képzések és hatékonyságuk visszaellenőrzése;
  • ügyfélbarát ügyfélszolgálatok és ügyintézés, empatikus ügyfélkapcsolati munkatársak;
  • a külső szolgáltatókkal hosszú távú, kölcsönösen előnyös, jó kapcsolat;
  • a kockázatkezelés során a szakterületek bevonása és a közös munka eredményessége;
  • a szolgáltatások és a folyamatok hatékony felügyelete;
  • az ITS 2.0 felületen a díjellenőrök munkavégzésének (terv és végrehajtás) jó nyomonkövethetősége;
  • a szolgáltatások és a folyamatok teljesítménymutatóinak (SLA-k, KPI-k) folyamatos gyűjtése és elemzése;
  • objektív adatelemzéseken alapuló vezetői döntéshozatal és hatékonyságnövelő fejlesztések;
  • a környezeti tényezők, hatások centralizált kontrollja és gondos összehasonlító elemzése;
  • folyamatosan javuló környezeti teljesítmény.

 

Az auditorok munkáját, észrevételeit a szervezet hasznosnak ítélte és elfogadta.

Az irányítási rendszer alkalmazási területe:

Úthasználati jogosultság értékesítése és ellenőrzése. Ügyfélszolgálat.

Az auditorok javaslata alapján 2020. október 30-án az MSZT pozitív döntést hozott a nemzeti MSZT- és a nemzetközi IQNet-tanúsítványok kiadására vonatkozólag.

Az MSZT ezúton is gratulál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezetőinek és munkavállalóinak a sikeres audithoz, további eredményes munkát kíván az irányítási rendszer működtetéséhez és fejlesztéséhez.

 

Források:

  1. 2020. évi auditjelentés
  2. A cég kézikönyve
  3. A szervezet honlapja (https://www.nemzetiutdij.hu/)

 

 

Irányítási rendszerek tanúsításával kapcsolatban kérem, vegye fel a kapcsolatot
Kéki Zsuzsannával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezetőjével vagy
Szamosiné Dávid Izabellával, az MSZT Tanúsítási Titkárság főosztályvezető-helyettesével az alábbi elérhetőségen:
Tel: 06/1/4566-928 cert@mszt.hu

 

2020. november

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsőként legfontosabb híreinkről, eseményeinkről!

Tanúsítási szolgáltatásaink

Kérjen ajánlatot!